Οι ευεργετικές αξίες που προσφέρει στον οργανισμό μας το κολύμπι

Οι ευεργετικές αξίες που προσφέρει στον οργανισμό μας το κολύμπι είναι πολλές και σημαντικές. Το κολύμπι αποτελεί ίσως μια από τις πιο ευχάριστες και διασκεδαστικές μορφές άσκησης. Στους περισσότερους από εμάς, θυμίζει τα ατελείωτα παιδικά παιχνίδια μέσα στο νερό το καλοκαίρι. Το κολύμπι είναι αερόβια μορφή άσκησης, κατά την οποία, λόγω της άνωσης του νερού, δεν καταπονείται το σκελετικό μας σύστημα. Μέσα στο νερό το σώμα μας είναι ελαφρύτερο, δεν έρχεται σε επαφή με το έδαφος με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν κραδασμοί. Έτσι η άσκηση μέσα στο νερό και η κολύμβηση είναι ιδανική για άτομα που πάσχουν από αρθρίτιδα ή άλλες μυοσκελετικές παθήσεις καθώς επίσης για άτομα με παχυσαρκία. Επιπλέον είναι άσκηση ιδανική για όλες τις ηλικίες.

το κολύμπι

Το κολύμπι αυξάνει τη μυική μάζα και δύναμη

Το κολύμπι πέρα από αερόβια άσκηση αποτελεί και ιδανική άσκηση για αύξηση της μυικής μας μάζας και δύναμης. Η αντίσταση που έχει το νερό μας βοηθά να γυμνάσουμε το μυικό μας σύστημα καθώς κινούμαστε μέσα σε αυτό. Σε αντίθεση με τα βάρη, με τα οποία δουλεύουμε κάθε φορά συγκεκριμένες μυικές ομάδες, καθώς κινούμαστε μέσα στο νερό καταφέρνουμε συνολική γύμναση του σώματός μας.

Βελτιώνει την υγεία της καρδιάς

Δεδομένου ότι η κολύμβηση αποτελεί κατά κύριο λόγο αερόβια άσκηση, βοηθά στην ενδυνάμωση της καρδιάς και στην καλύτερη λειτουργία της καθώς επίσης και στη σωστή κυκλοφορία του αίματος. Έχει αποδειχθεί μάλιστα πως 30 λεπτά κολύμβησης την ημέρα μπορεί να μειώσει κατά 30-40% την πιθανότητα εμφάνισης στεφανιαίας νόσου.

Βοηθά στον έλεγχο του βάρους

Η κολύμβηση αποτελεί ιδανική άσκηση για να κάψουμε θερμίδες και να κρατήσουμε ελεγχόμενο το βάρος μας. Το πόσες θερμίδες καίμε κάθε φορά εξαρτάται από τη φυσική μας κατάσταση και την ένταση με την οποία ασκούμαστε. Ο γενικός κανόνας όμως λέει πως για κάθε 10 λεπτά κολύμβησης, καίμε 80 θερμίδες με το ύπτιο, 60 με το πρόσθιο και 100 με το ελεύθερο στυλ.

Μειώνει το στρες και βελτιώνει την διάθεση

Κατά τη διάρκεια της κολύμβησης απελευθερώνονται χημικές ουσίες από τον οργανισμό μας, όπως είναι οι ενδορφίνες, που ευθύνονται για την καλή μας διάθεση. Ακόμη η συνεχής διάταση και χαλάρωση των μυών, σε συνδυασμό με την σταθερή αναπνοή, παραπέμπει στις χαλαρωτικές επιδράσεις της γιόγκα.

Η κολύμβηση, θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι ακόμα μια άσκηση διαλογισμού. Καθώς κολυμπάμε επικεντρωνόμαστε στην αναπνοή μας και σε συνδυασμό με  τον διαρκή και σταθερό παφλασμό του νερού, δημιουργούνται οι συνθήκες που οδηγούν στην αποστασιοποίηση μας από όλα όσα μας αποσπούν.

 

Για περισσότερα ενδιαφέροντα άρθρα επισκεφτείτε τη σελίδα μας: http://physio-lachana.gr/