Η σωστή στάση του σώματος στην καθιστική εργασία

Η σωστή στάση του σώματος στην καθιστική εργασία είναι πολύ σημαντική διότι μας προφυλάσσει από συχνούς τραυματισμούς και μυοσκελετικά προβλήματα. Έρευνες έχουν δείξει πως η καθιστική εργασία για πολλές ώρες και σε καθημερινή βάση ενοχοποιείται για τραυματισμούς στη μέση, τον αυχένα, τους καρπούς, τους ώμους και τους αγκώνες. Επίσης προκαλεί δυσφορία και μυϊκή κόπωση. Οι τραυματισμοί αυτοί προκαλούνται εξαιτίας της παρατεταμένης στάσης του σώματος σε συγκεκριμένες θέσεις καθώς και των επαναλαμβανόμενων κινήσεων όπως η πληκτρολόγηση και η χρήση του ποντικιού.

Η σωστή στάση του σώματος στην καθιστική εργασία

Η σωστή στάση του σώματος στην καθιστική εργασία πρώτα απ’ όλα εξαρτάται από την καρέκλα που θα χρησιμοποιήσουμε. Η καρέκλα θα πρέπει να υποστηρίζει την καμπυλότητα της πλάτης και της μέσης σας. Καλό είναι να βρίσκεται σε τέτοιο ύψος ώστε τα γόνατα να είναι σε γωνία 90ο και να μην ξεπερνούν το ύψος των ισχίων. Τα πέλματα θα πρέπει να ακουμπούν στο έδαφος και αν αυτό δεν είναι δυνατό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα υποπόδιο για υποστήριξη.

Για τη σωστή στάση του κεφαλιού και του αυχένα είναι σημαντικό να τοποθετήσετε την οθόνη του υπολογιστή σε απόσταση 60 – 70 εκατοστά από εσάς και σε τέτοιο ύψος ώστε τα μάτια να βρίσκονται σχεδόν στην ίδια ευθεία με το επάνω μέρος της οθόνης. Όταν πληκτρολογείτε, το πληκτρολόγιο θα πρέπει να βρίσκεται μπροστά σας και το ποντίκι δίπλα σας. Οι αγκώνες θα πρέπει να βρίσκονται σε γωνία 90ο, αυτό μπορεί να ρυθμιστεί με το κατάλληλο ύψος του γραφείου ή τους βραχίονες τις καρέκλας. Οι καρποί καλό είναι να υποστηρίζονται με ειδικά μαξιλαράκια ή στηρίγματα στο επίπεδο των πλήκτρων. Τέλος καθ’ όλη τη διάρκεια της εργασίας θα πρέπει οι ώμοι να βρίσκονται προς τα πίσω, το πιγούνι ελαφρώς προς τα μέσα και η πλάτη σας να υποστηρίζεται από την πλάτη της καρέκλας.

Αφού ρυθμίσετε όλα τα παραπάνω, σημαντικό είναι να προσθέσετε στη διάρκεια της εργασίας σας, συχνά, μικρά διαλλείματα. Κατά τη διάρκεια των διαλλειμάτων φροντίστε να μην μένετε στην ίδια θέση, αλλά να σηκώνεστε και να περπατάτε. Επίσης μερικές διατάσεις  για την μέση, τα χέρια, τους ώμους και τον αυχένα θα σας βοηθήσουν να ξεκουράσετε τους μύες που έχουν καταπονηθεί!

 

διατάσεις αυχένα και ώμων

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την σελίδα μας:

http://physio-lachana.gr/